onsdag den 9. maj 2012

Mørbradgryde med grøntsagsmos

I aften er vi blevet positivt overrasket - igen! Jeg lavede en lækker mørbradgryde, smagt til med esdragon, HP sauce og paprika. Hertil lavede jeg blomkål-broccoli-mos.
Jeg var selv lidt skeptisk overfor mosen, bange for om det ville blive lidt kvalmende og tungt. Men det blev virkelig godt - virkeligt! 
Jeg kogte blomkål- og broccolibuketter godt, så de var helt møre. Hældte vandet fra, tilsatte lidt fløde, salt og peber og brugte så stavblenderen til at lave det til mos. Voila! Enkelt men mums! ;)
 Til saucen brugte jeg følgende ingredienser efter smag og behag:
1 svinemørbrad i 1 cm tykke skiver, et par fed hvidløg, et lille hakket løg, en pakke skivet bacon klippet i mindre stykker, en håndfuld skivede champignons, salt og peber, paprika, estragon, HP sauce og tilsidst fløde. Jeg lod det simre en times tid, men det var mest fordi manden blev forsinket, så mindre kan sikkert også gøre det.
God fornøjelse! ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar