tirsdag den 11. september 2012

Blomkålspizzabund

Idag blev det endelig min tur til at afprøve blomkålspizzabunden. Jeg har set den omkring på nettet i lang tid, havde bare en forestilling om at pizzabunden lavet på halloumi osten, var mere vores smag her i huset.
Endnu et bevis på, at jeg ikke behøver at være forudindtaget! ;)
Måske hænger det også sammen med, at jeg idag præsenterede den som grøntsagsbund med fyld - istedet for pizza. For helt ærlig, så er det jo ikke pizza...men det smagte fortrinligt! ;) Så den er hermed godtaget som pizza erstatning her i huset! ;)

Pizzabund (1 bradepande):
Et blomkålshovede, mellemstort, ca 1 dl revet parmesanost, en humpel anden stærk ost af rest fra køleskabet revet, 3 tsk Herbs de Provence, 3 tsk groft salt, friskkværnet peber, 2 æg.

Blomkål hakkes fint i foodprocessoren og blandes godt med de øvrige ingredienser.
Bred ud på bagepapir, sæt i ovnen ved 200 grader varmluft i 15-20 min. Hold øje, så den ikke bliver brændt, bare let gylden.

Tag ud af ovnen og fordel fyld over efter smag og behag.

Ind i ovnen ved fuld skrue en 10 minutters tid, til den er gylden og sprød.

Og velbekomme! ;)

2 kommentarer:

  1. Uhm... Den har vi også afprøvet. og det bliver ikke sidste gang den kommer på menuen. Blomkål er fagre nye verden for mig og min familie.. jeg har nemlig haft en ide om at jeg ikke kunne lide blomkål. Men pludselig er det blevet en favorit nu med muligheder som blomkålsris, blomkålspizza og blomkålsmos. Langt bedre end alm. dampede blomkål.
    Mange hilsner
    Mette fra Min Low Carb blog

    SvarSlet
  2. Det er lige præcis dét, Mette, man behøver nemli ikke at lave det, så det smager som kogt blomkål hver gang, der er så uendeligt mange muligheder i blomkål! Jeg er også en af de begejstrede! ;)
    Venligst, Line

    SvarSlet