onsdag den 12. september 2012

Onsdagskylling

Manden er hjemme på visit i aften, så vi fik selvfølgelig "ordentlig" mad! ;)
Jeg var kommet i gang med at planlægge middagen lidt for sent, så da jeg kiggede i fryseren, faldt valget på kylling, fordi det ikke behøvede at tø helt op inden tilberedning.

Af tilbehør havde jeg lavet ovngratinerede porrer. Ganske enkelt snittede porrer, salt og peber, hvor jeg varmede 3 dl piskefløde op, tilsatte 100 g Riberhus ost i tern, lod det smelte ud og hældte over porrerne, som så kom i ovnen i 40 minutter.

Derudover havde jeg fået nogle flotte rødbeder, og selvom det er en rodfrugt, skulle de jo ikke gå til spilde. Jeg lavede en lækker lun rødbedesalat inspireret af Årstiderne.

Lun rødbedesalat:
3 rødbeder i tern, 1 stort hakket løg, 2 fed hvidløg, olie, salt og peber, 1 håndfuld frisk hakkede citronmelisse blade.

Rødbeder, løg og hvidløg svitses i rigeligt koldpresset rapsolie. Lad stege i 15-20 min til rødbederne er møre. Krydr med salt, peber og hakket citronmelisse.

Nu vil jeg lukke computeren og hygge mig i sofaen med manden, og prøve at overhøre, at sønnen hører (alt for) høj musik ovenpå! ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar