lørdag den 12. januar 2013

Laksemousse

Så er jeg endelig tilbage igen! Tak for alle kommentarer og mails jeg har fået, selvom der har været stille herinde, det sætter jeg pris på! ;)

Jeg havde tænkt, I skulle have opskriften på den laksemousse, jeg lavede til forret nytårsaften. Den var så lækker, og det er bestemt ikke sidste gang, den bliver serveret her i huset. Den kan med fordel også laves som en finere frokostanretning.

Laksemousse (4-6 pers):
2 bl husblas, 1 dl creme fraiche 18%, 100 g flødeost med hvidløg og urter, 150 g kogt laks, 50 g rejer, 1 spsk citronsaft, 1 spsk finthk dild, 1/2 dl finthk forårsløg, 1/2 tsk paprika, 1 knsp hvid peber.

Husblas lægges i blød i koldt vand. Laks og rejer køres kort i foodprocessoren. Ikke til ukendelighed, bare lige let.
Fisken røres med de øvrige ingredienser, smag til. Husblas smeltes i en kasserolle. Lidt af fiskeblandingen tilsættes til husblassen inden det hele hurtigt røres sammen.
Fordel i portionsforme og sæt på køl et par timer.

Anret med en salatbund, en skive røget laks og moussen ovenpå. På toppen pyntes med rejer og dild. Og ellers med tomat, citron og hvad man ellers synes.



2 kommentarer:

  1. Mmh, hvor ser det lækkert ud - élsker laksemousse!

    - Anne

    SvarSlet
  2. Hej kan man bruge røget laks

    SvarSlet